Türk Televizyon Kültürü


Eskiden kaliteli yapımlar vardı, güzel filmler ve iyi müzikler ardı ardına sıralanırdı. Şu anda bakıyorum ki 4-5 senedir tekrar eden senaryolar, kalitesizlik kokan yapımlar, afedersin taşra tipi kadın programları... Eminim birazcık kültürlü insanlar bu yapımları izlemiyordur.

Ben burada Türk televizyonculuğunu kötülemiyorum. Bu tarz dizilerin yapılması, 2-3 saat boyunca her gün evlilik programlarının gösterilmesinin suçu programcılar değil. Programcılar insanlar ne izlemek istiyorlarsa onları yayınlarlar, bunları bizler izliyoruz. Kültürümüz mü bunu gerektiriyor? Gelin 22 Kasım 2013 gününün program reytinglerine bakalım.

İşte cuma günü en çok izlenen ilk 5 program;

1.Karagül- 10.01
2.Med Cezir- 7.85
3.Beni Affet- 6.32
4.Dila Hanım- 4.62
5.Kanal D Ana Haber- 4.38

Sabahtan akşama kadar evde geçireceğiniz bir günün sabahında sanki normalmiş gibi; izlemek için aklınıza not aldığınız bir program olmamasına rağmen otomatik olarak açılıyorsa ve tüm gün seyredilecek bir şey bulamıyorken dahi izleniyorsa işte o zaman televizyon aptal kutusudur.

Her geçen gün kendinizi aptallaştırmak tasınız. Değil Dünyadan, kendi ülkenizde bile ne olup bittiğinin farkında olamazsınız. Bu konu hakkında yazabilecek satırlarca düşüncem olmasına rağmen burada bitiriyorum, belki bu sayede biraz olsun bir şeyler düşünmek için iyi bir başlangıç yapmış olursunuz.

Şunları biraz oku da kültürün gelişsin:
10 Psikolojik Rahatsızlık
Milgram Deneyi
Mandarince Öğrenmek 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder