Mandarince Öğrenmek

Mandarince Çin Halk Cumhuriyeti'nin Kuzeyinde konuşulan bir lehçedir. Dünyada İngilizceden sonra en çok konuşulan dil. Peki bu dili öğrenmek isteyenler ne yapmalı? Google'da aradım ancak geniş kapsamlı Türkçe bir site bulamadım. Zaten Türkiye'de de Çin'e gidenlerin dışında çok fazla kişinin de Mandarince öğrenmeye çalışacağını düşünmüyorum.

Ayrıca Mandarince telaffuzu zor bir dil olduğu için kendi başına öğrenmeye çalışanlar telaffuzu yanlış öğrenirlerse daha sonra düzeltilmesi güç olacağı için dikkat etmeleri gerekmektedir. Eğer normal birİngilizce bilginiz varsa Mandarince'yi İngilizce üzerinden daha kapsamlı kaynaklar bulabilirsiniz. Temel bir giriş yapmak isteyenler için  Vikipedi'den bulduğum bir tablo;
TürkçeMandarinMandarin (Pinyin)
Merhaba!你好!Nǐhǎo!
Adınız nedir?你叫什么名字?Nǐ jiào shén me míng zi?
Benim adım ....我叫 ....Wǒ jiào ....
Nasılsınız?你好吗?Nǐ hǎo ma?
Ben iyiyim, ya siz?我很好,你呢?Wǒ hěn hǎo , nǐ ne ?
Teşekkürler.谢谢。Xiè xiè 。
Rica ederim.欢迎您!/ 不用谢!Huān yínɡ nín ! / Bú yònɡ xiè !
Evet是的。Shì de 。
Hayır不。Bú 。
Ne zaman?什么时候?Shén me shí hou ?
Ne kadar? (miktar, para)少钱?Shǎo qián ?
Ne kadar? (uzunluk)多长?Duō chánɡ ?
Yavaş konuşabilir misiniz?您能讲的再慢些吗?Nín néng jiǎng de zài màn xiē ma ?
Günaydın!早上好!Zǎo shang hǎo !
Hoşçakal!再见!Zài jiàn !
Çinceyi akıcı konuşamıyorum.我的中文讲的不是太好。Wǒ de zhōng wén jiǎng de bú shì tài hǎo 。(

(Güncelleme: 03/02/2014)

Mandarince'yi video ile anlatmaya çalışan güzel ablamız Fiona Tian'da size yardımcı olabilir.
http://www.youtube.com/user/aCUPofTEAwithFI?feature=watch

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder